בלוג וכלים

By Dana locker 13 Feb, 2024
אסתי גרוסמן מארחת אותי בפודקאסט - הפעם בנושא מיתוג אישי בארגונים
By Dana locker 16 Sep, 2023
מדוע כל עסק חייב מדיניות ביטולים ברורה ומסודרת
By Dana locker 16 Sep, 2023
חשיבותה של מדיניות ביטולים מסודרת בעסק. לעסקים נותני שירות
By Dana locker 16 Sep, 2023
מדוע החגים הם התקופה הטובה ביותר לנטוורקינג, ומדוע כדאי להתגבר על הפחד
By Dana locker 25 Nov, 2022
עצמאים, זוהי קריאה להפקדות סוף שנה וקבלת החזרי מס!
By Dana locker 22 Jun, 2021
החופש הגדול כבר פה! והמחשבות על מה לעשות עם הילדים בחופש לא עוזבות: איזו קייטנה לבחור לגדולים? איך להעסיק אותם בימי שישי? מה עושים בתקופות שאין קייטנה? איך נצליח לעבוד בתקופה הזו? לנסוע / לא לנסוע לחופשה? בארץ / בחו"ל? ואיך עוברים את זה נפשית וכלכלית?!?!?! חלוקת ההוצאה בחופש הגדול (על פי סקרים): 30%- טיולים וחופשות 25% - קייטנות 15% - בילויים משפחתיים 10% - אטרקציות 10% - תנועות נוער 5% קניות shopping 5% אוכל ( אוכלים יותר בחופש...). המלצה שלי היא לתכנן מראש את החופש הגדול, כמובן לזרום עם השינויים, אבל התכנון יאפשר למנוע התפזרות והתבזבזות - חלקו את החופש לשבועות ותקצבו את הבילויים לכל שבוע (בהתאם ללו"ז שלכם ושל הקייטנות האחרות), בשבועות שאין קייטנות בד"כ נדרשות יותר פעילויות חוץ. חפשו את הפעילויות החינמיות שמציעים בפארקים / מוזאונים. השתמשו בהטבות שיש במועדוני צרכנות (כרטיסים 1+1...) תעשו תיאום ציפיות עם הילדים, לילדים הגדולים יותר תתנו תקציב לחופש ושהם ינהלו את הבילויים שלהם לפי התקציב. מוזמנים להוריד לוח תכנון לחופש הגדול, מלא ברעיונות ובעלויות של הפעילויות השונות שיעזור לכם לתכנן את החופש. קחו אוויר, תהנו ותבלו כי מיד! אחרי החופש הגדול מגיעים החגים... חופשה נעימה, והכי חשובה בטוחה לכולם. דנה
By Dana locker 07 Feb, 2021
כולנו רוצים לצלוח את ראיון העבודה, חשוב שנהיה מוכנים ולא נעשה טעויות מיותרות.
By Dana locker 31 Dec, 2020
כבר סיפרתי לכם שאני ממש מאושרת שלקוחות שלי מוצאים עבודה, אחרי שאנחנו חוגגים אני לרוב מלווה אותם גם בכניסה לתפקיד החדש, לארגון החדש. להיכנס לעבוד במקום חדש זה כמו "שלום כיתה א' " – יש חששות והתרגשות גם מהאתגר המקצועי, וגם ואולי בעיקר מהאתגר החברתי והלא נודע. הקורונה הוסיפה בשנה האחרונה אתגר: להיכנס לארגון חדש מרחוק, מבלי להכיר / להיפגש עם האנשים שאיתם תעבדו. מחשבות וטיפים למתחילים עבודה בעידן הקורונה: א. בהצלחה , תגיעו כל יום עם חיוך למשרד / לזום . ב. כניסה טכנית לארגון - בד"כ החלק זהו הקל בכניסה לעבודה שכולל: 1. קבלת מחשב, ססמאות, מילוי טפסי מש"א... תעבדו מול IT ומש"א. 2. קבלת אינפורמציה ראשונית על הארגון: גודל, מערכות טכניות, תכנים, תרבות ארגונית. תאספו את האינפורמציה הזו היא מאוד חשובה, במיוחד שאתם עובדים מרחוק ולא מכירים "פיזית" את האנשים. ג. כניסה חברתית לארגון- בעייני זהו החלק המאתגר בכניסה לעבודה בכלל, ובעידן המרחוק בפרט. 1. תבקשו לקבל את תרשים המבנה הארגוני של החברה, תעברו עליו עם כמה אנשים: עם מש"א ועם המנהל/ת שלכם. לכל אחד מהעובדים/ מהממשקים שלכם או הצוות (במידה והארגון גדול) תבררו: • מה התפקיד הרשמי שלו/ה • מה התפקיד הבלתי רשמי • טיפ לעבודה מולו/ה (טיפוס בוקר/ ערב, תקשורת מיטבית דרך המייל / בטלפון, אוהב/ת / לא אוהב/ת לעזור וכו') 2. תזהו את אנשי המפתח שיעזרו לכם להצליח בתפקיד / את האנשים איתם תעבדו הכי הרבה ותזמינו אותם ל"זום קפה". אני יודעת שזה לא נעים ואפילו מביך אבל זו הדרך הכי טובה להצליח. ב"זום קפה" תנסו להכיר אותם ושיכירו אתכם באופן אישי – תספרו להם את ה "90 שניות" שסיפרתם בראיון העבודה, ותבקשו את עזרתם / תקבלו את אישורם– שבשבועות הקרובים תצטרכו כנראה לשאול אותם שאלות ולהיעזר בהם. 3. תנסו לזהות את סגנון התקשורת של חברי הצוות / ממשקים עבודה שלכם כדי שתדעו מהי הדרך הנכונה והקלה ביותר לגשת לכל אחד מהם. (משימתי / תומך / מנתח / מקדם). 4. רצוי לבקש מהמנהל/ת שלכם לעשות "זום היכרות" – ישיבת צוות שבה תוכלו להציג את עצמכם. 5. במידה והמשרד פתוח, תנסו לתאם להגיע למשרד כאשר אנשי המפתח / חברים מהצוות שלכם מגיעים ומראש תקבעו לאכול יחד צהריים (במגבלות הקיימות) / קפה. ד. הכשרה וחפיפה - 1. לרוב הארגונים שיש להם הכשרה מסודרת, ואפילו Orientation day, ויש ארגונים שעובדים אד-הוק ברוב המקרים המנהל/ת יגיד לכם מה עליכם ללמוד וממי. התפקיד שלך זה "לקחת את המושכות לידיים", ולשאול את הוותיקים יותר: • "מה עוד חשוב שאני אדע"? • "עם מי חשוב שאני אשב/ אפגש"? 2. תעלו על הכתב את תוכנית ההכשרה שלכם, תציגו אותה למנהל/ת ותשאלו האם יש עוד דברים שצריך להוסיף להכשרה. – מהלך זה מראה למנהל/ת שלכם שאתם יוזמים, מובילים וצמאים להצלחה. 3. חשוב שבהכשרה שלכם תיפגשו (זום) גם עם אנשים ממחלקות שונות! המפגש איתם וההיכרות עם התפקיד שלהם יעזרו לכם להבין יותר טוב כיצד החברה מתנהלת, מי הלקוחות שלה, מי המתחרים שלה, כיצד אנשי המכירות מציגים את המוצר, כיצד המפתחים מתייחסים למוצר, איפה צווארי הבקבוק בחברה והקונפליקטים שבה וכו' ה. עבודה מול המנהל/ת והצוות שלך - 1. אחד הדברים החשובים זה תיאום ציפיות! ממליצה לבצע תיאום ציפיות מפורט הכולל: כיצד לעבוד מולו/ה ומול שאר חברי הצוות: מה התקשורת המועדפת, שעות מועדפות, כיצד לדווח על המשימות שלך (ברמה יומית / שבועית).... ומה מצפים ממך. 2. תשאלו ותוודאו שאתם מבינים את התפקיד שלכם, על מה מודדים אתכם, מה היעדים שלכם מה נחשב הצלחה. 3. תבינו בין השורות מתי מצפים לקבל מכם תוצרים / מצפים שתהיו עצמאים בתפקיד. 4. תקבעו פגישה 1:1 שבועית עם המנהל/ת, גם אם אין לכם על מה לדווח, זו פגישה חשובה, בה אתם יכולים לפתח את מערכת היחסים שלכם, להקשיב מה נדרש, ולהקשיב למה שנאמר בין השורות. לסיכום: • "לא הביישן למד", אל תתביישו לשאול שאלות, גם שאלות שנראות לכם מיותרות. • תרימו דגל כשצריך, אל תתנו למצבים "בעייתים" להידרדר ולהפוך לכדור שלג. • תהיו צנועים ותקשיבו, יש לנו פה אחד ו2 אוזניים – זה היחס שנדרש בין הקשבה לדיבור 1:2. • אמצו את השינוי, "ותעופו "עליו. ובהצלחה דנה
By Dana locker 07 Dec, 2020
בהיבט האישי - האם אתם מתאימים להיות בעלי עסק עצמאי מבחינת האופי והתכונות שלכם? להיות בעלי עסק זה לפעמים להיות ברכבת הרים רגשית, תפעולית וגם כלכלית. זה להיות מוטרדים כל הזמן מאיפה תשלמו את המשכורת הבאה לכם ולעובדים שלכם, זה להיות מוטרדים ממצבים בלתי צפויים כמו הרעה ביטחונית שמשפיעה על עסקים בישראל, או כפי שלמדנו גם מווירוסים חיצונים כמו הקורונה. ולכן השאלה הכי חשובה טרם פתיחת העסק היא למה? למה אתם רוצים לפתוח עסק??? יכולות להיות לשאלה הזו תשובות רבות ביניהן: · כי פוטרתם ממקום עבודתכם · כי נמאס לכם להיות שכירים · כי אתם בגיל מבוגר ולא מאמינים שיש לכם מקום בשוק התעסוקה · כי אתם עליתם על רעיון מהפכני · כי רוצים / צריכים להיות יותר בבית · כי זה היה חלום חייכם... השאלה למה מאוד חשובה להצלחת העסק, למוטיבציה שלכם ולמנוע שלכם להצלחה. אחרי שהבנתם שה"למה" שלכם מספיק מבוסס, נובע מבפנים אפשר להתקדם לתכונות נוספות הנדרשות: · חוסן - חשוב שיהיה לכם בראש ובראשונה חוסן! חוסן לעבור תקופות קשות, תקופות של חוסר ודאות, לראות את האור בקצה המנהרה ולהאמין בעסק שלכם. · גמישות – גמישות מחשבתית ותפעולית, היכולת לשנות כיוון, לחדש לוותר על משהו כשזה לא עובד או כשתנאי השוק משתנים. · מוטיבציה- תכונה נוספת חשובה לבעלי עסקים זה מנוע פנימי חזק, מוטיבציה להצליח, "להילחם", לחדש ולגדל את "התינוק" שלכם שנקרא עסק. · תשוקה ואהבה לתחום - בלי תשוקה, אהבה והבנה בתחום אין לכם יתרון, ומה מאוד תוכלו למצוא עצמכם מיואשים. · תכונות חשובות נוספות כמו סדר וארגון רצוי שיהיה לכם אבל אפשר להעסיק עובדים/ שותפים שיש להם תכונות אלו. ליזמים רבים יש חלום, אמונה, תשוקה ומוטיבציה גדולה אבל אין להם את היכולת להוציא את זה לפועל ברמה התפעולית, לפרק את הדרך לאבני דרך ולכן הם שוכרים מישהו שיעזור להם להוציא את החלום לפועל. בהיבט התפעולי – לפני שפותחים עסק עליכם לבצע בדיקת היתכנות / מיני תוכנית עסקית – להעלות על הכתב את הנושאים הבאים: · תקציר מנהלים / הרעיון העסקי – בכמה משפטים מה מהות העסק שלכם (תקציר של כל הפרקים המופיעים מטה). · פירוט על המוצר/שירות – פירוט על המוצר שלכם, על הייחודיות שלו, על השימושים שלו, ואחד הדברים החשובים ביותר מי קהל היעד שלו! · תיאור השוק והתחרות – סקירה של השוק, גודל השוק בתחום בו בחרתם וביצוע בדיקה של התחרות הקרובה והרחוקה למוצר / עסק שלכם. · המודל העסקי – פירוט כיצד אתם מתכונים להרוויח כסף מהעסק שלכם, תמחור והמחרה, הנחות יסוד ועוד. · תפעול – כיצד יראה מערך התפעול שלכם (כולל עלויות). · ערוצי הפצה או במילים אחרות שיווק – מהם דרכי השיווק של העסק, שיווק מסורתי, ושיווק דיגיטלי, מעגלי קשרים ועוד. · תחזית פיננסית: חוברת אקסלים עם תחזיות מבוססת על הנחות יסוד שנגזרות מהתחקיר שביצעתם, בחוברת יפורטו הנתונים הבאים: השקעה נדרשת, נקודת איזון, ניתוח רגישות ודו"ח רווח והפסד צפוי ל- 3 שנים . · סיכום ומסקנות. במידה וחסר לכם ידע מומלץ להיעזר ביועץ לכתיבת התוכנית או חלקים ממנה שאתם פחות חזקים . תוכנית עסקית תוכל לשמש אתכם כשתרצו לקחת הלוואה / לגייס משקיע לעסק. בהיבט הפיננסי – עסק עולה כסף! כיצד אתם מתכוונים לממן את העסק בשלביו השונים, בשלב ההקמה וההשקעה, בשלב הגדילה ובאופן שוטף. · עליכם להבין כמה יעלה לכם העסק בשנתיים הראשונות. ומאיפה תשלמו את העלויות האלו. · איזה סוג עסק אתם פותחים: פטור / מורשה / חברה בע"מ. · האם אתם זקוקים מימון חיצוני לעסק, ואם כן מהיכן: בנק / קרנות ייעודיות לעסקים. · כיצד אתם מפרידים על הוצאות העסק והוצאות הבית. · כיצד וכמה אתם משלמים לעצמכם. · מה הרווחיות הצפויה לכם מהעסק – רווחיות "על הנייר" וכמה באמת אתם לוקחים הביתה בסוף היום. · מושגים בסיסים שכל בעל/ת עסק חייב לדעת בינכם: מה ההבדל בין רווח והפסד לתזרים מזומנים? מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה. יש עוד הרבה דברים שצריכים לדעת כשפותחים עסק כולל מנהלות ועבודה מול רשויות, אבל על זה במאמר נפרד. לסכם את 3 המעגלים הקריטיים כבעלי עסק אספר לכם 2 סיפורים מהתקופה האחרונה שבה ליוויתי יזמים: אספר לכם על מירה, מירה עזבה לאחרונה (בגלל משבר הקורונה) משרה נוחה בחברת הייטק, והחליטה לפתוח יחד עם שותף עסק. חברה לייבוא מכשירי חשמל ייחודיים. היא הגיעה אליי לאחר שכבר פתחה חברה בע"מ, השקיעה 40K ₪ לקנות מלאי ראשוני ולפתח אתר אינטרנט. כבר בפגישה הראשונה התברר שמירה בכלל לא מבינה בתחום, וגם אין לה תשוקה לתחום. לשאלה מדוע פתחת עסק ענתה כי בגילי רציתי להיות בעלת עסק ולא להיות נתונה לחסדי בוס. בהיבט האישי – לא זיהיתי שיש רצון עז לעסק, חוסן ונחישות להצליח בעסק זה. בהיבט הפיננסי - לשאלה השנייה שלי כמה תכננתם להרוויח מהעסק (לאחר תקופת ההקמה והרצה ראשונית) כל אחד מהשותפים, ענתה שהאמת לא חשבו על זה כלל. לא עשו הערכה כלכלית של העסק, כלומר אפילו לא יודעים האם יכולים להרוויח מעסק זה. בהיבט התפעולי – לא נעשתה בדיקה של השוק, של התחרות, לא הייתה מחשבה על מודל עסקי ועל התפעול וכמובן שלא נעשתה תוכנית פיננסית לאחר שבחנתי את 3 המעגלים במקרה של מירה, בכובד ראש המלצתי לה לצאת מהעסק לפני שתבצע השקעה נוספת של הון שבסופו של דבר כנראה ירד לטמיון. אספר לכם גם על לירון, לירון עזב חברה שמייבאת ומשווקת ציוד/ מכונות לחנויות ל"משפץ החובב". לירון עבד בחברה מעל 20 שנה, מכיר את השוק, את התחרות, את הלקוחות היטב. לירון אוהב את התחום והחליט שהגיע הזמן ל"בייבי משלו". בהיבט האישי – יש מוטיבציה, תשוקה ואהבה לתחום. בהיבט התפעולי – לירון הגיע עם תוכנית ראשונית של תפעול העסק, הייבוא, ההפצה לשלב ההקמה של העסק. בהיבט הפיננסי – לירון הגיע על עלויות בסיסיות, ומחירים לצרכן ויחד בנינו את התוכנית הפיננסית וגם תוכנית עסקית לקרנות סיוע לעסקים שכן לירון נדרש להון נוסף בכדי לרכוש מלאי ראשוני. הכנה נכונה היא קריטית להצלחת העסק, אל תזלזלו בשלב זה, ותנסו "לחסוך" זמן וכסף כי בסופו של דבר זה "יתנקם בכם" כמו האמירה "זול עולה יקר". בהצלחה דנה
By Dana locker 07 Dec, 2020
הרבה מבעלי העסקים שאני מלווה לא דואגים לעצמם, דואגים רק לעסק ולעובדים. אני מתכוונת לדאגה כלכלית. במסגרת התכנון השנתי, אנחנו כבעלי עסקים צריכים כמובן לתכנן גם את המצב הפיננסי שלנו – מה לעשות עם רווחים גדולים לקראת סוף שנה (מאחלת לכולם), או עם הפסדים, וגם לדאוג לעצמנו לחסכון. אני ממליצה לך לקיים פגישה עם הרו"ח / יועץ מס לקראת סוף שנה. זה הזמן לבצע הפקדות סוף שנה לקרנות ההשתלמות וליהנות מהטבות מס כבר עכשיו בהפקדת הסכום, וגם פטור ממס רווחי הון בבואכם למשוך את הסכום. הכנתי עבורך מחשבון לחישוב גובה ההפקדה המומלצת.
Show More

כלים

כלי לתכנון ותקצוב החופש הגדול 
מאפשר לכם להיות בשליטה על ההוצאות שלכם בתרופת החופש הגדול

מאפשר לכם להישאר במסגרת גבולות התקציב שהגדרתם

כדי שלא תיכנסו ל"מינוס" או להלוואות גדולות וכדי שלא תגיעו לתקופת החגים בלי תקציב.

*מעודכן לשנת 2020 בימי הקורונה

להורדת כלי לתכנון החופש הגדול

תוכנית עבודה VS. תוכנית עסקית

תוכנית עבודה VS. תוכנית עסקית

קובץ תזרים לבעלי עסקים
כלי שיאפשר לכם להיות בשליטה מלאה על החשבון בנק שלכם: להיערך לחריגות וכו'.

הכלי מאפשר לכם לראות בכל רגע נתון מה המצב הנוכחי, ומה הצפי חודשים קדימה.

חשוב להזין בפעם הראשונה את כל ההוצאות הקבועות עד סוף השנה (שכ"ד, ארנונה...) וכן צפי של הוצאות "חצי-קבועות" כמו "מע"מ, ביטוח לאומי... ("חצי קבועות" כי הן תלויות הכנסה, אבל אפשר להעריך ולהשתמש בממוצע).

הסברים נוספים כולל דוגמה בקובץ עצמו.

להורדת קובץ לניהול תזרים העסק

קובץ מעקב תקציב חודשי
מאפשר לכם להיות בשליטה מלאה במהלך החודש על ההוצאות שלכם. 

הזינו את התקציב החודשי הרצוי לכל סעיף, ועיקבו ברמה שבועית (רצוי!) על ההוצאות. 

תוכלו בכל רגע נתון לראות כמה נותר לכם תקציבית עד לסיום החודש

להורדת קובץ מעקב תקציב

מדוע צריך להכין תסריטי מכירה, ואיך זה קשור לראיונות עבודה???

מדוע צריך להכין תסריטי מכירה, ואיך זה קשור לראיונות עבודה???

"מחשבון החופשה"
יאפשר לך לחשב את העלות האמתית של החופשה שלך.

כולל עלויות תקשורת, אטרקציות... ועוד

למה זה חשוב לך?

 כדי להיות ערוכים עם התקציב, כדי לא להיכנס למינוס, וכדי להתכונן כבר בחזרה לחופשה הבאה שלך

"אז אין מה להתלבט, פשוט להוריד עכשיו את ה"מחשבון

" להורדת " מחשבון החופשה

מחשבון הטבת מס
נועד לעצמאיים, מטרתו לאפשר לך לתכנן ולבדוק כמה כדאי להפקיד לחסכון בקרן הפנסיה ובקרן ההשתלמות,
ולזכות בהטבות מס.

קרן השתלמות הינה אפיק מומלץ לחסכון שכן מאפשר תשואה טובה יותר מחסכון בבנק, 

ומאפשר לך ליהנות גם ליהנות מהטבת מס על ההפקדה לקרן וגם מפטור ממס על רווחי ההון בעת המשיכה
(עד תקרת ההפקדה השנתית המותרת).


כדי לדעת כמה כדאי לך להפקיד, יש להוריד את "המחשבון"

"מחשבון "הטבת מס לעצמאים

סרטונים למחפשי עבודה:

כיצד לעבור ראיון עבודה מרחוק (זום / סקייפ / ווטסאפ וכו').


לצלוח ראיון עבודה מרחוק

סרטונים למחפשי עבודה:

כיצד לעבור ראיון עבודה מרחוק (זום / סקייפ / ווטסאפ וכו').


לצלוח ראיון עבודה מרחוק

Share by: